woensdag 3 april 2013

Meer energie - Stap 1

 In de een of andere kalender of jaartelling van een verre cultuur zal het momenteel wel nieuwjaar zijn. Dat betekent: goede-voornemens-tijd! Vanaf nu ga ik dan ook resoluut voor meer energie

Hoe dat er exact moet uitzien, weet ik echter niet goed. Ik vind namelijk dat ik al behoorlijk gezond leef. Die glaasjes wijn na het werk - als beloning of net als troost - buiten beschouwing gelaten dan. Ook mijn tornooien van stoelzitten en zetelhangen vergeet ik voor het gemak even: ik ben immers druk bezig daar op mijn stoel of in de zetel. 

 

Aangezien ik kilogrammen groenten naar binnen werk, vind ik dat ik eveneens mag negeren dat ik amper fruit eet: te lang winter, te zoet. En hoe graag ik ook van slapen een Olympische discipline zou willen maken, goud zou zelden voor mij zijn. 

Het volledige plaatje zie ik dan nog niet en geduld is een schone deugd, maar ik trap mijn nieuw plan gewoon vol ongeduld en gulzig naar energie af. Trouwens, het gulzige mag je erg letterlijk nemen: jullie - haalbaar, please - tips en advies zijn meer dan welkom.

Stap 1: varieer in ontbijt en ga eens voor (ongesuikerde!) muesli, yoghurt en banaan!




2 opmerkingen:

  1. havermoutpap met rijstmelk, een kwartje stokje vanille mee laten koken en veel sultana's en lepeltje honing over, is nog altijd mijn mega energy breakfast. (Iris)
    Prachtige foto van jou door Thomas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dikke chapeau voor je moed! Ik wou dat ik die had. Je mag me vragen om (een marathon) te lopen, te fietsen, te bewegen,... maar mijn boterhammetje 's morgens dat kan ik niet missen. Ik heb het ooit geprobeerd, maar heb na 1 maand mijn poging gestaakt. Tjah, "te weinig karakter" zeker? Ik wens je alvast alle succes en volharding toe!

    BeantwoordenVerwijderen

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...