donderdag 17 januari 2013

Van hoofd naar handen

Inspired by Lotta Jansdotter - Scandi-patroon op kussenhoes
Vroeger - toen Niente di Particolare het daglicht, euhm weblicht, nog verre van zag - ging de overgrote meerderheid van mijn in energie omgezette voeding naar mijn hoofd. Ik was een blokbeest en was daar absoluut niet beschaamd om. 

Voor mij geen scouts - in den beginnen, ja dat is al in het eerste leerjaar, toch niet - geen volleybal, geen tennis, geen atletiek. God beware me voor dat laatste en derdelaatste! 

Maar, ieder mens heeft ontspanning nodig, dus trok ik op aanraden van mijn creatieve ouders naar de tekenacademie. Wat een fantastisch idee! Eén keer per week gunde ik mijn drukbezette gedachten een beetje rust en ontsnapte ik naar kleurrijke werelden vol gekke wezens en heerlijke afleiding. 

Met ouder worden - en toen Niente di Particolare al wel eens het daglicht zag - verminderde de handige, kleurrijke afleiding en nam die hoofdarbeid almaar grotere proporties aan, met koken als grote, altijd aanwezige uitzondering naturalmente! Tot een dikke, heel dikke maand geleden... Naaien, breien, tekenen, schilderen, knippen, plakken, beschilderen. Kleurrijk, handenarbeid, afleiding... Welkom terug in mijn fantasiewereld.  

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

You make me happy: bedankt voor je comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...